Stockholm stad

Här kommer berättelsen om Stockholm ;-)

Jag och Zabine vaknar vid halv åtta på morgonen. Vi gör oss klara för att åka. Pappa skjutsar oss till Gnesta, där vi tar pendeltåget mot Södertälje C. Vi byter tåg i Södertälje hamn mot Stockholm. Allt går som en dans.
Vi landar på centralen och hittar faktiskt ut!
Shoppingen börjar på Åhléns, och fortsätter på hela drottninggatan. Efter några timmar slår vi oss ner på ett jättemysigt café. Vi köper varsin fralla och en läsk. Efter det ringer Zabines pappa och säger att vi ska möta upp honom vid globen city. Så vi får ta tunnelbanan dit, det var lite nervöst. Har aldrig åkt tunnelbana själv förut ^^

Men vi hittar dit. Där köper vi lite grejer. Sen möter vi upp Zabines pappa och farbror och åker med dom hem till Nyköping. Jag har en känsla av att det kommer bli mycket Stockholm för mig och Zabine i sommar!

På krustorp, som gården heter. Där så dushar vi Fyffelin och Rollex. Dom vi hade ponnyridning med idag.
Sen går vi in i hästlastbilen där vi ska sova. Det är riktigt mysigt! Vi prövade alla våra nya kläder och smycken.
Sen la vi oss och tittade på american pie, bästa! När den var slut så satte vi på pearl harbour. Zabine hinner bara se typ 10 minuter innan hon somnar.
Sen blev jag också jättetrött efter allt shoppande så jag lägger mig också i en av sängarna och sover ^^

Vi vaknade vid halv 11. Då gick vi upp till huset och åt frukost. Sen gick vi ut i stallet och borstade hästarna. Efter det så lastade vi dom i transporten och gav oss av till Gumsbacken. Där lastade vi av hästarna och började jobba. Det kom nya barn hela tiden och ville rida. Dom var jättesöta.
Det var rätt roligt faktiskt.
Vid fyra så lastade vi hästarna igen och åkte tillbaka till krustorp. Zabines pappa köpte med sig thai-mat, det var riktigt gott. Vi hann ju inte äta någon lunch.
Lollo ringde och frågade om vi ville sova hos henne men jag fick tyvärr inte. Hade vart superroligt! :-)
Jag tog 17.20 bussen hem. På bussen träffade jag Ellinor. Henne ska jag nog träffa imorgon.

Snipp snapp slut så var sagan slut ^^

Här kommer en bild på söta fyffelin som jag gick med idag:




    Vad heter du?
    Är du här ofta?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback


RSS 2.0