Agnes älskling!

Jag sitter i Agnes kök, medans hon rör i kastrullen. Vi fick för oss att göra egen chokladsås, haha.
Det är väldigt enkelt. Receptet står längre ner.
Idag så har vi varit på Agnes träning. Jag satt och kollade på. Det var oerhört roligt, på allvar. Fast efter sisådär en och en halv timme började jag frysa och min mage började skrika. Men jag höll humöret på topp. Nu har vi ätit makaroner och falukorv, det var väldigt gott. Men bara om man är hungrig.
Nu är chokladsåsen färdig, vi hörs babes ;)

Recept Chokladsås
1 dl strösocker
1 dl kakao
1/2 krm salt
1 dl mjölk eller vatten

Gör så här

Blanda socker, kakao och salt i en kastrull. Tillsätt mjölken eller vattnet och rör om så att allt blandas. Låt koka upp under omrörning. Koka såsen på svag värme ca 5 min eller tills den är blank och slät.



    Vad heter du?
    Är du här ofta?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback


RSS 2.0